Monday, December 2, 2013

Muslims.

Assalamualaikum :)

Ok. Tahutak bertapa baik nya orang Islam ni sebenarnya?

Macam ni, semenjak tahu wujudnya laman web yang mengable kan kita talk to strangers, iaitu omegle.com.

Hah memang aku kuno baru tahu wujud benda tu. LOL
Lepastu, aku pk. Aku ni takkan dtg omegle ni nak carik jodoh pulak.

So, aku letak kat interest aku "muslim".
Jadi ramailah yang sama minat dgn aku.
Tak dinafikan, RAMAI yang macam nak begaduh lah hape. Cibek betul -.-
Tapi ramai lah yang baik.
Dan aku kenal seorang lelaki bermazhab sunni. I dont know anything about sunni, k jahil gila aku ni.
So I make a research about it.
Tanya orang2 pasal mazhab tu kat omegle tu. Dan ramai yang tunjuk efford, penerangan yang sangat bagus.

Some of them bg penerangan yang ughhh execelent gila.
Ada yang bg macam2 video dan blog.

Pastu, aku ada jugak tanya abang2 kt omegle tu how to prove others that islam is a true religion.
Nak buktikan that Prophet Muhammad tu pesuruh Allah swt.

Pastu respond diorang subhanallah, bangga gila aku jadi muslim. Baik sgt respond.


Ok atas ni antara jawapan dr sorang brader arab kalau taksalah, dia terangkan kt aku pasal sunni dan syiah.

Hishhh terharu betullah ramai orang tunjuk efford nak bg aku si jahil ni paham.

Lepastu paling best aku ada chat dgn beberapa orang yg nak masuk islam.
Aiihhhh siap ada brader 20++ tahun tanya aku pasal sunat, cane nak kencing lepas sunat.
Hek eh, mmg cik google je bantuan kecemasan aku -.-

Aihhhh aku doakan orang yg jawap soalan aku dgn baik tu diperoleh kehidupan yang baik bcs they deserve it. Amin ya rabb alamin.

p/s: asyik buat dosa je, buat la benda baik tambah ilmu siket. Hhaha

No comments:

Post a Comment

 
FlyHigh Babehh
Owned by Aisya Sha. Edited by Ziera Sharplet.