Tuesday, February 12, 2013

Hijabistar~

Hi Assalamualaikum :)

So, I guess you've read the post title is'nt it?

Yes, why Muslim women have to wear hijab. 
Act, I am not that 'alim' to cerita-cerita about this.

But well, 
Since I am born, aku takpernah tutup aurat dengan sempurna untill this year. 
And Alhamdulillah, Allah gave me hidayah. And now, I'm still covering my aurat :')

Sebelum aku pakai tudung, to be honest aku mmg jenis pakai baju terdedah.
So, aku dah boleh bandingkan which is good between I'm wearing hijab or not.

And choose to wear hijab is the best thing I've done in my life. Alhamdulillah, Aku buat pilihan yang tepat.

Bila pakai tudung you'll be respected.
Contohnya... Ok wait. This is not an example. Ni berlaku in real life ok. Yes, my life.
Bila hang out without wearing hijab. Lelaki takkan rasa malu pon bila dia bertepuk tampa kita. Bersentuhan dengan kita. Tapi bila pakai tudung, pergaulan terbatas. Lelaki akan lebih respect kat kita.

Then, kita akan rasa selamat.
Yes, bila tengok orang pakai tudung, rasa macam eii panas k PANAS. Tapi, bila kita pakai hijab sperti yg dtetapkan dalam Islam macam pakai tudung untill it cover yr breast pd bahagian depan and pd bahagian belakang pulak bawah paras tali bra korang.. Korang akan rasa sangat selamat. Kalau pakai seksi-seksi, people was like "kau rasa budak tu pakai cup brapa" and something like that lahhhh !

Also, dah takder dah kes "ushar atas bawah ni".
Dulu, bila aku keluar. Mesti punye ada a group of girls yang akan tengok aku tak puas hati. Yela, bila pakai tededah ni, jumpa pulak budak yg sejenis perangai nye macam kita. Mesti rasa macam alahaiii. So, bila pakai tudung, orang tak kenal pon peramah je senyum kat kita :D

And lastly, pikir parents.
Sebagai perempuan yg dah akhil baligh, dosa kita masih lagi parents kita yg menanggung sampai kita disunting seorang mamat yang kaya lagi handsome serta baby face. K, aku menambah. Sampai kita ada suami je, tk kisah kaya idakkk *tp aku kesahhhh !*. So, bayangkan. Kita seolah-seolah tolak parents kita lagi dekat kepada neraka. Nau'zubillah.

So pikirpikir kan lah yeee :D Bila dah pakai, jangan pakai dengan seluar cikang, baju lengan pendek and the most important is JANGAN PAKAI HIJAB WITH YOUR JAMBUL ok? Jangan bg alasan nak kemaskan and so on. Benda tu haram. So takpayah menggatal menghalalkan benda haram paham :D

p/s: aku suka dekat............... lahhhhhh !

No comments:

Post a Comment

 
FlyHigh Babehh
Owned by Aisya Sha. Edited by Ziera Sharplet.